Pages

Wednesday, May 27, 2009

Tak-kisah Survey

haha, I’ve just read this post from JapanProbe, and I think it might be interesting if I put that post here as well(kinda copy paste though).

Itai News has posted the results of an online survey that asked 3,000 Japanese people to name which of Japan’s 47 prefectures they least cared about:

  1. Shimane
  2. Fukui
  3. Saga
  4. Tokushima
  5. Tochigi
  6. Oita
  7. Yamaguchi
  8. Tottori
  9. Fukushima
  10. Yamagata
  11. Miyazaki
  12. Iwate
  13. Ishikawa
  14. Gunma
  15. Gifu

Haha. Saitama isn’t there!!smile_tongue

Sunday, May 24, 2009

kan manis tu:!P

Jom tengok awek jepun pakai tudung:P

Aya Hirano pakai tudung.(amik dari blog dia)

gambar sebelum pakai tudung.

tak lupa jugak kat maria ozawa pakai tudung yg hot satu ketika dulu di facebook(sekarang pon, tersimpan rapi dalam iphone otai aka azhar) kat hachioji.haha.amek ko!!

dengar citer gambar ni dibuat pakai photoshop oleh seorang indon sempena bulan puasa yang lepas.haha.btol ke tak aku tak tahu lerr.:P

Friday, May 22, 2009

1st H1N1 in Saitama

1st case of new influenza in Saitama confirmed!

 
新型インフル 同行の男性も38度の発熱 埼玉県内初の感染確認

埼玉県は22日、鷲宮町の飲食店従業員の男性(29)が新型インフルエンザに感染したと発表した。県内の感染確認は初めて。男性は関西に旅行に出かけていた。現在は熊谷市内の医療機関に入院しており、容体は安定しているという。(産経新聞)

 

Using this site , I did the translation;

“Saitama Prefecture announced on the 22nd(May 2009), a man (29) of the restaurant employee in the Washimiya town was infected with new influenza. The infection confirmation of the prefecture is the first time. The man had started out on a trip to Kansai. It is being hospitalized in the medical institution in the Kumagaya city now, and it is said that the condition is steady. “

ps: Takutnya…….

Wednesday, May 20, 2009

結婚

Suka aku mengingatkan, pada jalan perkahwinan terletaknya keindahan Islam itu. Semua yang lahir, yang melahirkan, yang bertanggjawab sebagai bapa, terpelihara kesuciannya melalui akad yang mulia ini.


Tak hairanlah, Ar-rasul begitu menitikberatkan ikatan ini, sehingga digambarkan melalui hadithnya yang mahsyur;


“Sesiapa yang berkahwin, beerti beliau telah menyempurnakan sebahagian dari agamanya, maka beliau hendaklah bertakwa kepada Allah kepada sebahagian yang lain yang masih tinggal.”

(Riwayat Al-Baihaqi)

source: my friend

It’s been a while since last I updated my blog. Stuffs around me have been zapping my energy. I can’t believe either too-The fact that I dedicate my life to certain things, plus too many targets to achieve. Hopefully they are all still realistic.sigh:(

OK, back to the topic. 結婚 (kekkon) means marriage. Actually this word has been around my head for quite a long time. I’d love to quote some phrases from my friend’s blog (look above), he said that it’s marriage where lies the beauty of Islam.

Yeah, so agree with him. There are lots of good things after getting married. Life becomes balance, spiritually, mentally as well as physically. Our outlook of life changes. We tend to think not for ourselves, but to everyone the we love the most. Years back, we were quite selfish, but hopefully after being “halal”, the selfishness will gradually fade, where finally the perfect balance of selfishness and selflessness is only left in our perspectives. Isn’t it wonderful?

And I know it’s not preferable for me to get married nowsmile_sad. My study comes first, so as hers. Sabar, sabar….:)

ps: teringin nak jumpa TUN hari ni, tapi apakan daya, kene pergi kelas. Deym.

Tuesday, May 5, 2009

Reminder 2

Bismillahirrahmanirrahim.

Segala puji bagi Allah SWT, dan juga salam selawat kepada Nabi Muhammad SAW.

Ya Allah! Jadikanlah lipatan hari ini pembuka bagi kejayaan, ketenangan yang menyeluruh untukku dan kaum Muslimin keseluruhannya memelihara agama-Mu. Hamparkan di dalamnya hamparan rahmat-Mu sepertimana Engkau berikan kepada hamba² Mu yang terpilih.

YA Rahman Ya Rahim,

Aku bermohon kepadamu Kau ampunilah segala dosa²ku hari ini, semalam yang telah lalu dan akan datang sama ada yang sengaja atau tidak . Kau ampunilah dosa² insan2 yang ku sayangi serta juga muslimin keseluruhannya. Kau ampunilah kami semua. Kau lepaskanlah kami semua dari azab api neraka dan berilah kami keselamatan di dunia dan di akhirat.

Ya Allah,

Kekalkanlah hari yang akan datang dalam hidup kami dengan catatan kegembiraan, kebahagian dan kelapangan, supaya kami dapat rasakan dalam detik hidup ini kenikmatan yang ada padanya. Tetapkanlah iman kami, kesihatan tubuh badan kami juga kesenangan harta benda, sesungguhnya Engkau Maha berkuasa keatas sesuatu dilangit dan dibumi.

Amin Ya Rab’bil Alamin

ps: When things get tougher and more challenging, always believe in yourself, and don’t forget, there must be someone who always pray for your success, even from MILES away:)

Related Posts with Thumbnails