Pages

Wednesday, April 8, 2009

新学期-aku mahu melompat lebih tinggi

UPDATE on MSAJ career fair, sila ke laman rasmi MSAJ CAREER FAIR 2009 untuk mendaftar dan detailnya.

Sakura, new life, new wish

Alhamdulillah, just came back from the guidance for 3rd year. Now , I’d moved one step forward, becoming a dedicated third year student of Saitama University. :D

Frankly, unlike my friends, I really feel my first 2 years in Japan is long, and tiring. Perhaps because I tended to count down days ahead, excitedly having wild imaginations if I did graduate from here. Adeyh, korang tak rasa lama ke??

For 新学期 (shin-gakki=new semester), I’ve made some wishlists. I need these wishlists, as they remind me to get my act together for the entire semester. And, this very semester would be the most important semester for me. I will go all out, in everything that matters the most, yes, I mean everything.

1. Pelajaranku.

Potensi untuk berfikir-pinjaman dari-Nya, yang seharusnya aku gunakan untuk mengaji bidang kejuruteraan dengan sebaiknya. Untuk semester ini, aku berazam nak dapatkan the best result yang aku mampu , mungkin nak buat rekod untuk diri sendiri. Target dah ada, planning pun dah ada. Harap2 diri ini sentiasa termotivasi sepanjang penggal ini.Amin.

2. Keluargaku.

Not much to say. Aku berazam nak call Malaysia sekerap yang mungkin. Mendengar suara ibu dan ayah itu sendiri dah dapat pahala. dan jugak, aku berazam untuk menggedik bermanja lebih dengan mereka..lol.

3. "Ainul Mardhiah"ku.

Things are going very well for both of us. And I do, love her very very much. And I want to be her very all reasons to be happy, sad and all kinds of feelings. And my wish is to make this relationship stronger, day by day. Amin.

 4. Sahabat, serta kawan-kawanku.

It’s totally true that loneliness kills. Sangat2 berharap komuniti melayu di Saitama dapat bersatu, saling membantu, saling bermesra dan tidak ada salah faham atau yang sekaum dengannya. Not to forget for my japanese friends. We really need to hang out more lah.

 IMG_0068

IMG_0063

It’s not only about the new semester, perhaps, for the whole academic year.

Yang kat atas tu adalah azam terpenting aku untuk sepanjang penggal ke-5 aku di sini. Azam yang aku taknak hanya tinggal azam. Azam yang mesti direalisasikan. Aku hanya pandai merancang, tapi, in the end, Allah juga yang mempunyai kuasa untuk menentukan. Dan semestinya aku perlu bersiap sedia untuk menghadapi segala kemungkinan yang akan menghalang aku daripada mencapai target.

And I know, I can’t JUMP alone.

Haha..last sekali, jom kita melompat, bukan lompat katak tau, yang ini lebih bermakna, bermakna dengan erti kata lain,

I (we) have to aim higher!!!

ready to take off

plis take your stances.

OFF to sky!!

need to slow down kot.haha

ps: macih banyak2 kepada kameraman.

4 comments:

  1. azam aku nak stay ngan "azam" aku...huhu..=)
    goodluck la ngan azam2 ko...

    ReplyDelete
  2. thx raie!!!..kem slm kat azam ko gak!!
    aha..cam dah lama la pulak ak x bercakap ng azam ko tu..

    wishing both of u best of luck together!!!:D

    ReplyDelete
  3. dude may the dream come true

    ainul mardhiah ye bang cikun... gamba letak aa skali skale ngahaha

    ReplyDelete
  4. @neng..haha..thx dude..aku rase ko tau kot, ainul mardhiah tu actly nama bidadari di syurga..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails